شرح خبر:

به گزارش گروه بين‌المل خبرگزاري فارس، شبكه «المنار» اعلام كرد «محمد جواد ظريف» وزير خارجه كشورمان كه امشب (دوشنبه) وارد لبنان شده ، در كاخ «بعبدا» با «ميشل عون» رئيس‌جمهور اين كشور ديدار كرد .

ظريف در ابتدا از طرف خودش، «حسن روحاني» رئيس‌جمهوري ايران و نيز مردم ايران انتخاب عون را تبريك گفت و افزود لبناني‌ها با اراده مستقل خود موفق به كسب اين دستاورد شدند و اين يك دستاورد و پيروزي بزرگ براي تمام ملت لبنان است.

وي افزود: ما اطمينان كامل داريم كه فرصت براي همكاري و ايجاد امنيت و ثبات در منطقه فراهم شده است.

ظريف گفت: محتواي سخنراني عون دليل بر عمق ديدگاه حكيمانه وي است.

وزير خارجه ايران در ادامه افزود: من اطمينان دارم كه زمينه براي افزايش و توسعه روابط سياسي و اقتصادي لبنان و ايران فراهم شده است.

وي گفت: دو دشمن اساسي در كمين ايران و لبنان هستند: دشمن تكفيري و اسرائيل. اين خود يك عامل وحدت ميان ايران و لبنان است و موضوع مهم‌تر وجود روابط و منافع سياسي و اقتصادي و تاريخي ميان دو ملت است.

ظريف تصريح كرد: آنچه درباره «نزار زكا» اتفاق افتاد مشكلي ميان ايران و لبنان به وجود نمي‌آورد بلكه اين فقط يك مساله پيش آمده به دليل مخالفت با قانون است .

آبان ماه سال گذشته بود كه تبعه لبناني- آمريكايي به نام «نزار زكا»  به اتهام جاسوسي براي آمريكا در ايران بازداشت شد.

پس از آن رسانه‌هاي مختلف از جمله رسانه‌هاي لبناني از ارتباط خاص او با آمريكا خبر دادند تا جايي كه الاخبار گزارش داد: جاسوس بازداشت‌شده در حال تدارك برگزاري تظاهرات در ايران بود. وي به 10 سال زندان محكوم شد (+).


خبر تصادفي:
وضعيت بيكاري در ايران كاملا قابل بررسي و جاي اعتراض و انتقاد زيادي دارد.بيكاري در ايران در سال هاي اخير به اوج رسيده و تمامي كارشناسان بر اين باورند كه اين حجم از بيكاري در ايران در چندين سال پيش بي سابقه بوده است.اعتراضات زيادي براي اين مورد توسط جوانان و افراد بيكار كشور به دولت روحاني وارد شده.دانشجويان فارغ التحصيلي از دانشگاه هاي معتبر كشور چندين سال است كه بيكار هستند و دولت بايد فكري به حال اين مورد بكند.ادامه چنين روندي قطعا در سال هاي آينده مشكلات خيلي بيشتري براي كشور و وضعيت بد اقتصادي ايجاد خواهد كرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.