خبر اصلي


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، شامگاه سه‎شنبه شب شعر مدافعان حرم با حضور شاعران كشوري و خارجي توسط اداره كل كتابخانه‌هاي استان در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمان در شب شعر مدافعان حرم اظهار داشت: خانواده شهداي حرم بسيار بزرگوار هستند.

سردار محمدرضا حسني‌سعدي به بيان خاطراتي از چند نفر از شهداي حرم استان كرمان پرداخت و بيان داشت: خانواده يكي از شهداي حرم كه عزيزشان را تقديم كرده است، مي‌گويد «اين شهادت در برابر مصائب حضرت زينب(س) چيز كوچكي است».

وي با اشاره به اينكه شهداي حرم بسيار بزرگ بودند، ادامه داد: شهيد الله‌دادي داراي پست، درجه و مسئوليت بود و به شكل داوطلب عازم سوريه شد.

حسني‌سعدي خاطرنشان كرد: وقتي شهيد الله‌دادي در پاريز با مادر عزيزش خداحافظي كرد، پاي مادر را بوسيد.

وي عنوان كرد: شهيد حسين بادپا به شهيد الله‌دادي گفت «من به زيارت امام حسين (ع) مي‌روم، شما كاري نداريد» و شهيد الله‌دادي گفت «به امام حسين (ع) عرضه بدار كه طوطي شما در قفس است» و اينگونه به قصه طوطي و بازرگان اشاره كرد و پيغام بادپا به امام حسين(ع) بود كه الله‌دادي را از قفس آزاد كرد.

اين يادگار دوران دفاع مقدس افزود: شهيد بادپا 70 درصد جانبازي داشت، بازنشسته شده بود و به هيچ چيز نيازي نداشت، اما همسرش را واسطه كرد تا سردار سليماني با حضور وي در سوريه موافقت كند.

حسني‌سعدي اضافه كرد: برادران مادر شهيد بادپا به وي گفتند «حسين مي‌خواهد، شهيد شود و شما دعا مي‌كنيد كه شهيد نشود»، مادر گفت «نيمه‌هاي شب بلند شدم و به حياط رفتم، دستانم را به آسمان بلند كردم و گفتم، خدايا بچه من را نااميد نكن، اجازه بده، شهيد شود و من صبر مي‌كنم» و 15 روز بعد خبر شهادت پسر به كرمان رسيد.

وي تصريح كرد: شهيد جمالي از نيروهاي خوش‎فكر لشكر قهرمان ثارالله بود كه دوره‌هاي آموزشي را گذراند و بازنشسته شد، اما به صورت داوطلب و با اصرار به سوريه اعزام شد.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمان خاطرنشان كرد: شهداي حرم عزيزترين‌ها و دردانه هستند و خدا آن‎ها را براي خود گلچين كرد.

حسني‌سعدي بيان داشت: خدا به شهداي حرم گفت «دنيا براي شما كوچك است و بايد در نزد من روزي بخوريد».

وي در پايان سخنان خود تصريح كرد: شهيد حسيني از شهيدان تيپ فاطميون نيز دلاورانه در سوريه از حرم حضرت زينب (س) و ناموس شيعه دفاع كرد و به شهادت رسيد و مادرش مانند كوهي از صبر زندگي مي‌كند و انسان در برابر وي احساس كوچكي مي‌كند.


خبر تصادفي:
قوي ترين وب سايت خبري كه در آن تمامي ضمينه ها براي خبر رساني وجود دارد و ميتوانيد به هر زمينه اي كه علاقه داريد خبر هاي مربوط به آن را بخوانيد.دقت داشته باشيد تمامي اخبار جديد و به روز بوده و خبرنگاران ما روزانه به دنبال جمع آوري انواع اخبار از سراسر ايران هستند.خبر هاي كاملا دقيق هستند و از انتشار اخبار دروغ و شايعات خود داري ميكنيم.سايت ما را دنبال كنيد و با اطمينان خاطر خبر هاي روز ايران و جهان را از اينجا بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.