شرح خبر:

به گزارش خبرگزاري فارس، راه آهن باشگاهي قديمي و ريشه‌دار در فوتبال ايران است. باشگاهي كه حدود 80 سال از تاسيس آن مي‌گذرد اما اكنون در آستانه نابودي قرار دارد. راه آهن تيمي پرافتخار در فوتبال ايران نيست اما باشگاهي سازنده بود. باشگاهي كه بازيكنان زيادي را به فوتبال‌مان معرفي كرد. باشگاهي كه سال 1316 تاسيس شد ولي در سال 1395 روي ريل بحران قرار گرفته است و قطارش به سرعت به سمت ايستگاه نابودي پيش مي‌ رود. ايستگاهي كه پيش از آن تيم‌هاي بزرگ و سازنده ديگري همچون پاس، بانك ملي، هما نيز به آن رسيدند. اكنون ديگر حتي اثري از اين باشگاه‌ها نيست. هما، كجاست، آيا كسي از سرنوشت پاس كه زماني قهرمان آسيا شد خبر دارد؟ بانك ملي به كجا رفت؟ حالا انگار نوبت به راه آهن رسيده يكي از قديمي‌ترين و سازنده‌ترين باشگاه‌هاي ايران.

اين تيم اكنون در ليگ دسته اول حضور دارد و مهدي پاشازاده ملي پوش اسبق استقلال سرمربيگري آن را برعهده دارد. مربي كه عاشق فوتبال بوده و هست اما وقتي پاي صحبت‌هايش مي‌نشيني متوجه شرايط تلخ باشگاه راه آهن مي‌شويد. تيمي كه حتي پول غذا، هتل ندارد و بازيكنانش حتي لباس گرم هم ندارند چگونه مي‌خواهد دوباره به ليگ برتر و سطح اول فوتبال ايران بازگردد و بازيكن سازي كند؟ باشگاهي كه حتي از جام حذفي به خاطر بي‌پولي كنار كشيد آيا مي‌تواند دوباره به روزهاي اوجش بازگردد و گربه سياهي براي تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال باشد؟

انگار سرنوشت باشگاه راه آهن  به سرنوشت بابك زنجاني گره خورده است. باشگاه راه آهن جز اموال زنجاني است و مردان قانون هم تلاش مي‌كنند تا هرچه زودتر وضعيت اين باشگاه قديمي را مشخص كنند و حداقل مقصد  قطار راه آهن را از زنجاني جدا كنند. مشكل اما اينجاست كه باشگاه راه آهن اكنون مالكي ندارد. گفته مي‌شود كه شايد مسئولان دستگاه قضا بخواهند اين باشگاه را به عنوان بخشي از اموال بابك زنجاني به وزارت نفت بابت مطالباتش از اين فرد بدهند اما مسئولان وزارت نفت هم ظاهرا ديگر تمايلي به تيمداري در فوتبال ندارند. آنها مي‌گويند ما تيم نفت تهران  كه متعلق به خودمان بود را واگذار كرده‌ايم و حالا بيايم يك باشگاه ديگر را اداره كنيم؟ به اين ترتيب راه آهن در برزخ به سر مي‌برد. برزخ بي‌پولي و بي‌مالكي!

بايد ديد مسئولان براي حفظ اين باشگاه قديمي چه تدبيري مي‌انديشند. آيا راه آهن مي تواند به حياتش ادامه بدهد يا به زودي شاهد مرگ يك باشگاه قديمي ديگر خواهيم بود؟ راه آهن گربه‌سياه دوست داشتني بود اميدواريم اين گربه سياه در فوتبال ايران زنده بماند. هم بخاطر فوتبال ايران و هم فوتبال تهران كه باشگاهايش يكي يكي از بين مي روند و هر دقيقه شاهد تاسيس قليان‌خانه‌هايي هستيم كه جوانان را از مستطيل سبز دور مي‌كنند و به دود و تباهي سوق مي‌دهند.


خبر تصادفي:
قوي ترين وب سايت خبري كه در آن تمامي ضمينه ها براي خبر رساني وجود دارد و ميتوانيد به هر زمينه اي كه علاقه داريد خبر هاي مربوط به آن را بخوانيد.دقت داشته باشيد تمامي اخبار جديد و به روز بوده و خبرنگاران ما روزانه به دنبال جمع آوري انواع اخبار از سراسر ايران هستند.خبر هاي كاملا دقيق هستند و از انتشار اخبار دروغ و شايعات خود داري ميكنيم.سايت ما را دنبال كنيد و با اطمينان خاطر خبر هاي روز ايران و جهان را از اينجا بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.