شرح خبر:


به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس، نيكولا تسلا يكي از شخصيت‌هاي مهم در كشور صربستان است تا جايي كه ناشران بسياري كتابي پيرامون اين مخترع صرب منتشر كرده است.

در نمايشگاه كتاب بلگراد در غرفه‌هاي مختلفي ديده مي‌شد كه ناشران كتابي در ارتباط با اين دانشمند صربي منتشر كرده‌اند اين در حالي است كه برخي ناشران دو يا سه كتاب در مورد اين دانشمند ملي داشتند.

اين موضوع در حالي بود كه تصوير نيكولا تسلا روي اسكناس 100 ديناري كشور صربستان نيز چاپ شده و اين نشان دهنده جايگاه اين دانشمند و مخترع صربستاني در اين كشور است.

نيكولا تسلا متولد 10 ژوئيه 1856 در امپراتوري اتريش-مجارستان، مخترع، مهندس برق و مهندس مكانيك صربي الاصل آمريكايي است. وي بيشتر به دليل سهمش در طراحي سيستم نوين برق‌رساني براساس جريان متناوب (AC) شناخته مي‌شود.

او در سال 1943 در ايالت نيويورك آمريكا از دنيا رفته و در كشورهاي صربستان، كرواسي و آمريكا به عنوان قهرمان ملي شناخته مي‌شود. تسلا پيش از مهاجرت به آمريكا، در زمينه مكالمه از راه دور و مهندسي برق تجاربي كسب كرده بود. وي در سال 1884 به ايالات متحدهٔ آمريكا مهاجرت كرد تا در شهر نيويورك براي توماس اديسون مشغول به كار شود.

تنها كسي است كه پس از هفتاد سال از وفاتش، با وجود پيشرفت‌هاي بزرگ در زمينه تكنولوژي، هنوز هم راز تمام آزمايش‌هايش برملا نشده و شخصيت و كارهاي او هميشه مورد بحث و اختلاف نظر فراوان بوده است. عده‌اي او را يك نابغه استثنايي و عده‌اي ديوانه مي‌دانند، اما هر چه كه هست نبوغ و استعداد فراوان تسلا در زمينه فيزيك و الكتريسيته، از او شخصيتي اسرار آميز و از كارها و آزمايش‌هايش نمونه واقعي داستان‌هاي علمي تخيلي را مي‌سازد. آزمايش‌هاي تسلا در زمينه تونل زمان و پديده رزونانس و بسياري موارد ديگر، او را سال‌ها و قرن‌ها از زماني كه در آن مي‌زيست جلوتر نشان مي‌دهد.

او هرگز ازدواج نكرد و با مارك تواين دوستي نزديكي داشت، و به گياه‌خواري نيز علاقه داشت. او با اينكه به ثروت دست يافت اما تمام آن را صرف پژوهش علمي كرد، و در فقر و بدهكاري در نيويورك در يك اتاق در يك هتل درگذشت. تسلا عقيده داشت كه مي‌توان الكتريسيته را به صورت بيسيم انتقال داد و در اين راه سعي بسيار كرد اما موفق نشد.

در فيلم «حيثيت» ساخته كريستوفرنولان، تسلا، مي‌تواند انرژي الكتريسته را بصورت بيسم منتقل كند و حتي انسان را شبيه‌سازي كند.

تسلا بسيار كم مي‌خوابيد، به گونه‌اي كه خودش مي‌گويد هيچگاه بيش از 2 ساعت به خواب نرفته است. جان اونيل، نويسنده كتاب زندگينامه نيكولا مي‌گويد: «تسلا اعتراف كرده است كه يك بار به صورت بي‌وقفه و بدون آنكه استراحت كند 84 ساعت مداوم مشغول كار بوده است.» وي در كتاب خود مي‌نويسد: «سرگرمي هميشگي تسلا پرسه زدن در پارك‌هاي نيويورك، نجات كبوترها و مراقبت از پرندگان آسيب ديده بود.»

مارك سيفر، يكي ديگر از نويسندگان زندگي نيكولا تسلا مي‌گويد: «تسلا يك فرد گياه خوار بود كه خود را به رژيم غذايي مخصوص شامل شير، عسل، نان و آب سبزيجات محدود كرده بود.» به گفته مارك سيفر، اين مخترع بزرگ عادت داشت انگشتان پاي خود را ورزش دهد و اين كار را هرشب 100 مرتبه براي هر يك از پاهاي خود انجام مي‌داد زيرا اعتقاد داشت ورزش دادن انگشتان پا باعث تحريك سلول هاي مغزي مي‌شود.»


خبر تصادفي:
خبر هاي بروز دنيا براي تمامي سنين در اين سايت موجود است.شما بازديدكنندگان محترم ميتوانيد روزانه خبر هاي زياد و مهم را در اين سايت بخوانيد و از اخبار روز دنيا با خبر شويد.كافي است فقط در اين وب سايت گردش كنيد و در تمامي موارد اين وب سايت جستجوي لازم را انجام دهيد.خبر هاي سياسي در اين سايت شامل خبر هاي دولت يازدهم و عملكرد آن ها در اين دوره است كه بايد بررسي هاي دقيقي در اين زمينه انجام شود.عملكرد اين دولت مثبت بوده و در بخش برجام كار هاي زيادي انجام شده كه شايسته تقدير و تشكر است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.