شرح خبر:

سيد جلال نژاد فاضل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش با اشاره به نشست اخير بررسي مشكلات آموزش و پرورش شاوور با استاندار خوزستان اظهار كرد: بخش شاوور به دليل گستردگي و پراكندي روستاها داراي مشكلاتي است كه در نشست با استاندار اين مشكلات بررسي و دستورات لازم براي برطرف كردن آنها صادر شد.

وي ادامه داد: بخش شاوور در حوزه‌هاي مختلفي همچون سرويس اياب ذهاب دانش‌آموزان دختر مناطق روستايي، دختران بازمانده از تحصيل، نوسازي و بازسازي مدارس فرسوده و كانتينري، بدهي مدارس به دستگاه‌هاي خدمات رسان همچون آب و برق و همچنين كمبود زيرساخت‌هاي آموزشي با مشكل مواجه است.

مدير آموزش و پرورش شاوور تصريح كرد: در اين نشست دستورات لازم را در زمينه‌هاي مختلف جهت پيگيري و رفع مشكلات آموزش و پرورش منطقه ي شاوور صادر شد.

نژاد فاضل با اشاره به مصوبات اين نشست، تشريح كرد: پرداخت يك ميليارد ريال جهت تعميرات مدارس، ساخت يك دبستان استثنايي در بخش شاوور، فراهم‌سازي تجهيزاتي معادل 30 كامپيوتر، 5 آبسردكن، 3 چاپگر و دو دستگاه كپي از جمله مصوبات اين نشست بود.

وي با بيان اينكه كارخانجات منطقه شاوور ماهيانه 50 ميليون ريال براي اياب و ذهاب دانش‌آموزان دختر واريز خواهند كرد، ادامه داد: در اين نشست همچنين مقرر شد كه موانع احداث سالن اجلاس اداره آموزش و پرورش شاوور با مساعدت فرماندار شوش برطرف شود

*100درصد نوآموزان منطقه شناسايي و ثبت نام شدند

مدير آموزش و پرورش شاوور با بيان اينكه بيش از 80 درصد دانش‌آموزان اين بخش در 120 مدرسه روستايي تحصيل مي‌كنند، اظهار كرد: شاوور با 90 هزار نفر جمعيت داراي 14 هزار دانش‌آموز در قالب 194 آموزشگاه است.

نژاد فاضل ادامه داد: در بخش پيش‌دبستاني با توجه به نياز ويژه منطقه و دو زبانه بودن دانش‌آموزان، 100 درصد نوآموزان منطقه شناسايي و ثبت‌نام شدند.

وي افزود: در بخش امتحانات نهايي سال سوم دبيرستان نيز منطقه آموزشي شاوور با جهش 28 پله‌اي نسبت به سال قبل در رتبه پنج استان قرار گرفت و 2.45 نمره هم ارتقاي ميانگين نمرات نهايي داشتيم.

*ضرورت پرداخت مزاياي حق‌مرزي

اين مقام مسؤول با اشاره به ضرورت پرداخت حق‌مرزي در افزايش رغبت معلمان در بخش شاوور افزود: مناطقي از استان مثل غرب كرخه از پرداخت حق مرزي برخوردار هستند اما بخش شاوور تحت پوشش اين مزايا نيست؛ با توجه به پراكندگي و موقعيت جغرافيايي منطقه شاوور، پرداخت حق‌مرزي مي‌تواند باعث ترغيب همكاران شود.

نژاد فاضل در ادامه به مهمترين برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش شاوور براي ادامه پيشرفت اين منطقه آموزشي در سطح استان اشاره كرد و توضيح داد:  تشكيل ستاد نخبگان، قطب بندي مدارس، برگزاري كلاس‌هاي فوق برنامه، كلاس‌هاي مشاوره كنكور، تهيه كتب كمك آموزشي، برگزاري كنكورهاي آزمايشي، برگزاري جلسات تخصصي ويژه امتحانات نهايي و كنكور از جمله برنامه‌هاي اين اداره در سال جاري است.

وي عامل موفقيت آموزش و پرورش شاوور در سال گذشته را سازماندهي دقيق عنوان كرد و افزود: هيچ دستاوردي بدون فكر و خلاقيت محقق نمي‌شود؛ براي هر اقدامي بايد برنامه داشت.

مدير آموزش و پرورش شاوور در پايان به برنامه‌هاي رفاهي آموزش و پرورش شاوور براي معلمان و دبيران اين منطقه آموزشي نيز اشاره كرد و افزود: از جمله برنامه‌هاي اين اداره در اين ارتباط مي‌توان به قرارداد با رستوران براي خدمات‌رساني و تخفيف 20 درصدي، تشكيل ستاد تسهيل ازدواج فرهنگيان، تهيه كارت اعتباري خريد از فروشگاه با شرايط ويژه و همچنين سفر زيارتي با شرايط مناسب و به‌صورت اقساطي اشاره كرد.


خبر تصادفي:
ادعاي يك موسسه تحقيقاتي در لس آجلس واقع در كشور آمريكا گوياي اين است كه راننندگان اتومبيلهاي بنز و bmw بيشتر از ساير رانندگان در معرض سرطان چشم قرار دارند. اين موسسه تحقيقات خود را روي 29 اتومبيل و از 15 شركت توليد اتومبيل معتبر دنيا انجام داد و مشخص شد شيشه هاي كناري اتومبيل هاي مذكور نسبت كمتري از اشعه ماوراي بنفش را جذب مي كند. اين در حالي است كه شيشه كناري خودروهاي لكسوس بهترين عملكرد را داشته است. البته ناگفته نماند اين بررسي ها در خودروهاي مدرن و معتبر دنيا انجام شده و در ديگر خودروسازي ها به آن اهميت خاصي داده نمي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.