شرح خبر:

به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از خبرگزاري حوزه، آيت‌الله عباس كعبي در ديدار جمعي از شيعيان الجزاير در سالن جلسات جامعه مدرسين حوزه علميه قم، اظهار كرد: جمهوري اسلامي امتداد نهضت پيامبر(ص) است و امت اسلامي در طي تاريخ مراحل متعددي را طي كرده‌اند و اين اشتباه است كه انقلاب ايران را با انقلاب فرانسه، نيكاراگوئه و حتي بيداري اسلامي مقايسه مي‌كنند.

وي افزود: شروع انقلاب اسلامي چه از نظر رهبري، مردم و نخبگان در حقيقت مجسّم كردن تاريخ اسلام بوده است، به طوريكه تاريخ اسلام داراي مراحلي است كه مرحله نخست آن تاسيس بود كه به مدت 23 سال به طول انجاميد .

نويسنده كتاب «حقوق بين‌الملل اسلامي » ادامه داد: مرحله دوم استقرار و حفاظت از اسلام نبوي بود كه هميشه محافظت مهمتر از تاسيس است، چرا كه نيازمند تلاش‌هاي فراواني است و معتقديم كه حافظ اسلام امام علي(ع) بوده است.

وي خاطرنشان كرد: مرحله سوم تاريخ اسلام مرحله ثبات و غفلت از انحطاط است و سپس عصر بازگشت به اسلام و اصلاح ناميده مي‌شود.

كعبي گفت: در اين مرحله همه چيز در اسلام قابل پيشرفت است يعني هر آنچه نياز داريم را مي‌توانيم به دست آوريم ، اقدامات افرادي مانند سيد جمال‌الدين اسدآبادي و محمد عبده در همين راستا بود، به طوريكه معتقد بودند، راه حل رسيدن به پيشرفت و عدالت و آزادي در اسلام ايستادگي و مقاومت است و در همين زمان بود كه انقلاب به وقوع پيوست و اين مرحله در حقيقت همان مرحله چهارم است كه در اين زمان علماي مصلح بزرگي وجود داشتند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: در اين رويارويي انقلاب اسلامي ايران با رهبري امام خميني(ره) و حمايت مردمي رقم خورد و نهضت جهاني امام خميني(ره) با پايان عمر استبداد و استكبار شكل گرفت.

وي تصريح كرد: اسم كشور الجزاير هميشه يادآور جهاد،‌مقاومت ايستادگي بر ضد استكبار، استعمار و استبداد است و ما هميشه شاهد شور انقلاب جوانان اين كشور آفريقايي بوده‌ايم.


خبر تصادفي:
چندي پيش apple از پرچمدار جديد خود در سال 2016 رونمايي كرد. آيفون 7 محصول جديد كمپاني اپل مي باشد كه يكي از قدرتمندترين گوشيهاي بازار مي باشد. در اين گوشي نسبت به نسخه قبلي تغييراتي جزيي شاهد هستيم. اين گوشي هنوز وارد بازار نشده محبوبيت بسياري بدست آورده است. البته عرضه آن در بازارهاي خارجي رسما آغاز شده است اما در بازار ايران شروع رسمي نداشته و به همين دليل قيمت آن بسيار نجومي و بالاست. در حال حاضر قيمت هر آيفن 7 در ايران چيزي حدود 7 ميليون تومان است. پرچمدار جديد اپل زماني رونمايي شد كه يكي از جدي ترين رقيبانش در بازار تلفن همراه در آخرين پرچمدار خود شاهد مشكلات جدي بوده است و اين گوشي ها هنگام شارژ دچار حريق مي شوند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.