شرح خبر:


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان؛ علامت سؤال اصلي سفر اخير اعضاي هيأت دولت دليل و البته برنامه‌اي بود كه ظاهرا اصلاً وجود نداشت و منجر شد روز دوم سفر منحصر به 3 وزير و معاون اول رئيس‌جمهور شده و برنامه‌اي براي سايرين وجود نداشته باشد؛ كه خود عملاً باعث تبديل شدن اين سفر استاني به يك اصفهان‌گردي يك روزه براي سايرين شود.

مردم شهر شهيدان آخر هفته گذشته روزهاي پر خبري را پشت سر گذاشتند و در كنار يك حضور پرشور در صحنه مبارزه تمام ناشدني جمهوري اسلامي با استكبار جهاني در سالروز تسخير لانه جاسوسي معناي اتم استكبار، به اميد رفع مشكلات مهمانان ويژه‌اي را ميزباني كردند.

حضور ناگهاني معاون رئيس‌جمهور و همراهانش پس از 2 بار خلف وعده، آن‌چنان فضاي خبري را تحت تأثير قرار داد كه حدود 48 ساعت هيچ خبري از تداوم تجمع كشاورزان زحمتكش شرق اصفهان مخابره نشد و گويي با اين حضور همه مشكلات حل و يا به دست فراموشي سپرده شد.

اگر چه حضور ديرهنگام و توام با متانت اين عزيزان در مقابل استانداري اصفهان در روز 5 شنبه تا حدودي نشان داد كه فرضيه اول رد شده است و آن‌ها هم به وعده‌هايي كه تاريخ مصرف دارند بي‌اعتماد و مطالبه‌گر راهكارهاي عاجل هستند اما به هر حال حضور يك‌سوم كابينه دولت تدبير اميد به خوبي جريان 3 روزه اخبار اصفهان را تحت‌الشعاع قرار داد و به جاي صف‌كشي تراكتورها و اعتراضات مردم، چيدن ربان طرح‌هايي از سوي دولتمردان تيتر رسانه‌ها شد كه به اذعان خودشان دولت كمترين نقش در اجراي آن را داشته است.

از ايستگاه‌هاي متروي اصفهان كه اين دولت و دولت‌هاي قبل در مجموع 3 هزار ميليارد در اجراي آن بدهكار هستند و يا پروژه ريل ملي كه بر اساس اعلام وزير صنعت از بودجه خود شركت ذوب‌آهن ايجاد و راه‌اندازي شده است.

به هر حال هر چه بود رسانه‌ها و مسؤولان اصفهان پس از چند بار خلف وعده منتظر حضور تنها 3 الي 4 نفر از اعضاي هيأت دولت بودند اما درب هواپيما كه باز شد اعضاي كابينه يكي پس از ديگري پاي بر پلكان هواپيما گذارده و حضور معاون اول رئيس‌جمهور، 6 وزير و معاون محيط زيست در نصف جهان مسجل شد.

حضوري كه علامت سؤال اصلي آن دليل و البته برنامه‌اي بود كه ظاهرا اصلاً وجود نداشت و منجر شد روز دوم سفر منحصر به 3 وزير و معاون اول رئيس‌جمهور شده و برنامه‌اي براي سايرين وجود نداشته باشد؛ كه خود عملاً باعث تبديل شدن اين سفر استاني به يك اصفهان‌گردي يك روزه براي ساير اعضا شود.

از ترافيك كاري روز چهارشنبه كه بگذريم در روز پنجشنبه انتظار بيشتري از اعضاي دولت اعتدال مي‌رفت كه در 2 موضوع حضور مؤثر و نقش تأثيرگذاري ايفا كنند؛ اول بحث رسيدگي به وضعيت آب و محيط زيست اصفهان كه حتي به يك سركشي و ديدار ساده با مردم هم منتهي نشد در حالي كه هم وزير نيرو در اصفهان بود و هم ابتكار رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست و البته هم وزير كشاورزي و صنعت، اما به نظر مي‌رسد برنامه دولت بر وعده درماني و اعطاي قول مساعد براي اجراي پروژه‌هاي آب‌رساني در آينده‌اي نامشخص تعيين شده است.

نكته دوم و بارزتر روز 5 شنبه عدم حضور 8 نفر از اعضاي هيأت دولت جمهوري اسلامي در مراسم راهپيمايي 13 آبان و روز ملي مبارزه با استكبارستيزي بود در حالي كه بر اساس برنامه‌هاي مدون شده و حضور وزرا در برنامه‌هاي اعلام شده، 4 نفر از اعضاي هيأت دولت روز پنجشنبه با وجود نداشتن برنامه عمومي در راهپيمايي مردمي شهر شهيدان غايب بودند.

نكته جالب توجه اين است كه از قضا يكي از اين نفرات هم جزو دانشجويان حاضر در ماجراي تسخير لانه جاسوسي بوده و دو وزير ديگر غايب نيز از وزراي اصفهاني كابينه هستند كه اين عدم حضور در جمع مردم را سؤال‌برانگيزتر مي‌كند.

اگر از عدم حضور معاون اول رئيس‌جمهور به دليل مشغله و حضور در 3 برنامه با بعد مسافت بتوان گذر كرد، عدم حضور چهره‌هاي بدون برنامه هيأت دولت در اين راهپيمايي قطعاً سؤال‌برانگيز و احتمالاً نشأت گرفته از يك برنامه و يا دستورالعمل ابلاغ شده است چراكه تقريباً هيچ كدام از اعضاي ديگر هيات دولت نيز در تهران و شهرهاي ديگر در اين راهپيمايي استكبارستيزي حضور نيافتند.

به هر حال اگر چه ممكن است برخي جلسات با گروه‌هاي سياسي اصفهان دستور كار وزراي غايب در برنامه‌هاي عمومي روزپنجشنبه باشد اما انتظار مي‌رفت كه ميهمانان نصف جهان رسم مهمان‌نوازي مردم را پاسخي شايسته مي‌دادند و با حضور در جمع مردم و خانواده شهدا با ولي‌نعمتان جمهوري اسلامي تجديد پيماني براي تداوم خدمت صادقانه مي‌داشتند.


خبر تصادفي:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس كشور باز شده و دوباره اين مكان ها دانش آموزان و دانشجويان زيادي رفت آمد ميكنند و به كسب علم و دانش ميپردازند.تعداد زياد دانشكاه هاي كشور باعث شده كه انگيزه براي ادامه تحصيل دانشجويان بسيار كم شود و اين نا اميدي از آينده شغلي ميل و رغبت دانشجويان را از بين برده است.از طرفي كمبود امكانات در بسياري از دانشگاه هاي كشور به چشم ميخورد.امكانات مدارس كشور نيز بسيار كم است و بايد با نگراني زياد به اين وضعيت بد كشور رسيدگي شود تا باعث كاهش دانشجو محصل در سال هاي بعد نشود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.