شرح خبر:


به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، هزاران نفر از مردم كره جنوبي روز شنبه (امروز) به خيابان‌هاي سراسر اين كشور آمدند تا خواستار استعفاي «پارك گئون هه» رئيس‌جمهوري اين كشور به دليل رسوايي فساد مالي شوند.

رسانه‌هاي كره‌جنوبي اخيراً گزارش دادند كه يكي از دوستان نزديك رئيس جمهوري، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارك و موقعيتي كه در دفتر رياست جمهوري ايجاد كرده بود در بعضي انتصابات مداخله و احتمالا از موقعيت خود بهره‌برداري اقتصادي هم كرده است.

 

خبرگزاري فرانسه گزارش كرد، معترضان شعارهايي سرمي‌دادند و پارچه نوشته‌هايي بر دست داشتند كه در همگي آنها خواستار استعفاي رئيس‌جمهوري كره جنوبي شدند.

اين تظاهرات يك روز بعد از آن برگزار شده است كه پارك گئون هه رئيس جمهوري كره جنوبي كه به دليل درز اطلاعات دولتي از سوي يكي از افراد نزديك و مرتبط با وي و همچنين مداخله وي در امور دولتي، تحت فشار قرار دارد، روز جمعه از مردم اين كشور عذرخواهي كرد.

 

طبق اين گزارش، حدود 40 هزار نفر از معترضان قرار است در راهپيمايي مركز سئول شركت كنند و به همين منظور 20 هزار افسر پليس براي نظارت بر اين اعتراضات در محل مستقر شده اند.

مأموران پليس، معترضان را از راهپيمايي در خيابان منع كرده بود تا از ازدحام در خيابان جلوگيري كند اما با اينحال هزاران نفر از معترضان اجازه برگزاري تظاهرات دريافت كردند.

در پي انتشار اين گزارش‌ها كه با اعتراضات مردمي نيز مواجه شده است، نخست وزير كره جنوبي، 2 وزير كابينه، 10 مشاور رئيس جمهوري و رئيس كاركنان نهاد رياست جمهوري از سمت هاي خود استعفا داده و يا بركنار شده‌اند.

 

روزنامه انگليسي گاردين همچنين گزارش كرد كه رسوايي اخير جامعه كره جنوبي را تحت تاثير زيادي قرار داده است تا جايي كه بر اساس نظرسنجي موسسه گالوپ ميزان محبوبيت پارك گئون هه را به 5 درصد كاهش داده است، كمترين ميزان محبوبيت يك رئيس جمهور كره جنوبي در 68 سال گذشته.

خبرگزاري فرانسه گزارش كرد، بعيد از كه پارك از سمت خود استعفا كند و تحليلگران معتقدند كه در زمانيكه كره جنوبي با كاهش رشد اقتصادي، افزايش بيكاري و افزايش تنش‌هاي نظامي با كره شمالي درگير است، رئيس‌جمهوري اين كشور تا پايان دوره رياست‌جمهوري در مقام خود باقي خواهد ماند.


خبر تصادفي:
پيشرفت تكنولوژي در ايران بسيار زياد شده است.ايران همگام با بازارهاي جهاني در رابطه با تكنولوژي پيش رفته و مردم ايران از تمامي امكانات جديد دنيا استفاده ميكنند.امروزه اينترنت در ايران به صورت قابل ملاحظه اي بهتر شده و كاربران ايراني نسبت به قبل اينترنت پرسرعت تري در اختيار دارند.قيمت اينترنت نيز بسيار كاهش يافته و اين باعث شده تمامي قشر هاي جامعه بتوانند از اينترنت مناسب استفاده كنند و به دنياي مجازي وصل باشند.شركت هاي زيادي نيز براي ارائه خدمات اينترنت در ايران وجود دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.