شرح خبر:

به گزارش گروه اقتصاد بين‌الملل خبرگزاري فارس به نقل از بلومبرگ، براساس اعلام رئيس اداره اطلاعات انرژي آمريكا توليد نفت خام آمريكا در سال جاري كاهش قابل ملاحظه‌اي خواهد داشت. اين در حالي است كه كشورهاي صادركننده نفت اوپك در كشاكش براي كاهش ميزان عرضه مازاد بازار هستند.

آدام سينيسكي رئيس اداره اطلاعات انرژي آمريكا در مصاحبه‌اي در رياض گفت: ميزان توليد نفت خام آمريكا امسال كاهش 800 هزار بشكه در روز را تجربه خواهد كرد و اين نخستين كاهش از سال 2008 خواهد بود.

براساس اين گزارش، كشورهاي صادركننده نفت در تلاشند تا توافقي را براي محدود كردن توليد داشته باشند.

سينيسكي گفت: آمريكا معتقد است كه خود بازار بهتر از هركسي حتي بهتر از كشوررهاي صادركننده نفت مي‌تواند مازاد عرضه نفت را كنترل كند اگرچه به صورت بالقوه اوپك نقش كنترلي خود را در عرضه بازار دارد.

براساس گزارش بلومبرگ، نفت خام برنت از ژوئن سال 2014 كه بشكه‌اي 115 دلار بود به كمتر از 28 دلار در ژانويه امسال رسيد. كاهش قيمت نفت بعد از آن صورت گرفت كه كشورهاي عضو اوپك به رهبري عربستان سياست پمپاژ نامحدود نفت را ادامه دادند.

در اين ميان توليد نفت آمريكا ميانگين 8.5 ميليون بشكه در اواسط اكتبر بود كه اين رقم در پايان سال گذشته 9.2 ميليون بشكه در روز گزارش شده بود.

رئيس اداره اطلاعات انرژي آمريكا همچنين گفت: توليدكنندگان نفت شيل انعطاف خوبي در برابر اين كاهش قيمت داشته‌اند و قيمت نفت 50 تا 60 دلار مي‌تواند توليد آنها را افزايش دهد اين در حالي است كه نفت برنت در روز سه‌شنبه 49 دلار و 5 سنت معامله شد.

كشورهاي عضو اوپك در ماه سپتامبر در الجزيره توافق كردند كه توليد نفت خود را بين 32.5 ميليون تا 33 ميليون بشكه در روز نگه دارند.

محمد باركيندو دبيركل اوپك در مصاحبه‌اي تلويزيوني با بلومبرگ گفت: ايران، عراق، ليبي و نيجريه به دنبال مستثني بودن از كاهش توليد هستند. 14 عضو اوپك و نيز ساير اعضاي غير اوپك نظير روسيه متحد شدند تا اين توافق را نهايي كنند.


خبر تصادفي:
ادعاي يك موسسه تحقيقاتي در لس آجلس واقع در كشور آمريكا گوياي اين است كه راننندگان اتومبيلهاي بنز و bmw بيشتر از ساير رانندگان در معرض سرطان چشم قرار دارند. اين موسسه تحقيقات خود را روي 29 اتومبيل و از 15 شركت توليد اتومبيل معتبر دنيا انجام داد و مشخص شد شيشه هاي كناري اتومبيل هاي مذكور نسبت كمتري از اشعه ماوراي بنفش را جذب مي كند. اين در حالي است كه شيشه كناري خودروهاي لكسوس بهترين عملكرد را داشته است. البته ناگفته نماند اين بررسي ها در خودروهاي مدرن و معتبر دنيا انجام شده و در ديگر خودروسازي ها به آن اهميت خاصي داده نمي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.