شرح خبر:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري فارس، سعيد اوحدي از ثبت نام بيش از 700 هزار نفر از مشتاقان زيارت اربعين در سامانه سماح خبر داد و گفت: تعداد ثبت نام كنندگان در سماح نسبت به مقطع زماني مشابه در سال گذشته افزايش 40 درصدي داشته است.

وي در سخنانش به استقبال كم نظير مشتاقان زيارت اربعين براي نام نويسي در سامانه سماح طي روزهاي گذشته اشاره كرد و افزود: اميدواريم بر اساس پيش بيني ستاد مركزي اربعين پذيراي حداقل 2  ميليون زائر در ايام اربعين امسال باشيم.

رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه 16 مركز كنسولگري ثابت و موقت كشور عراق كه كار صدور ويزاي زائران اربعين رابر عهده دارند، با جديت و بعضا به صورت شبانه روزي فعاليت مي‌كنند، اظهار داشت: خوشبختانه روند صدور ويزا سرعت بسيار خوبي پيدا كرده و با هماهنگي‌هاي صورت گرفته اميدواريم همه زائران با صدور به موقع ويزا در مراسم پياده روي اربعين و بزرگترين همايش مذهبي دنيا حضور داشته باشند.

اوحدي به زائراني كه در سماح ثبت نام كردند توصيه كرد در اولين فرصت مدارك خود را به دفاتر خدمات زيارتي براي انجام مراحل صدور ويزا تحويل دهند همچنين مشتاقان زيارت اربعين كه تاكنون نسبت به ثبت نام اقدام نكرده‌اند، هر چه سريعتر نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام كرده و ثبت نام خود را به روزهاي آخر موكول نكنند.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه روز گذشته ركورد 70 هزار نفري ثبت نام در سامانه سماح را شاهد بوده‌ايم، گفت: به نظر مي‌رسد در روزهاي آينده ترافيك زياد مراجعه كنندگان به سامانه ثبت نام را داشته باشيم كه البته با تمهيدات انديشيده شده تاكنون مشكل فني در اين سامانه وجود نداشته و در آينده نيز وجود نخواهد داشت.

اوحدي افزود: بر اساس مصوبه ستاد مركزي اربعين هماهنگي با نيروي مقاومت بسيج، سازمان راهداري كه مسئوليت كميته حمل و نقل را بر عهده دارند و سازمان حج و زيارت صورت گرفته تا براي متقاضياني كه خواستار اعزام كارواني هستند، اين برنامه ريزي و تسهيلات در نظر گرفته شود تا اين عزيزان از شهرهاي محل سكونت خود با هزينه‌اي كه پرداخت خواهند كرد، به مرزهاي كشور اعزام شوند.

رئيس سازمان حج و زيارت به مشتاقان زيارت اربعين توصيه كرد همانگونه كه در سامانه سماح نيز اين امكان وجود دارد، زائران حتي المقدور در قالب گروهي ثبت نام كنند و عمودهاي مسير نجف تا كربلا را كه در واقع شاخص‌هاي اين مسير است، براي هماهنگي گروه در نظر بگيرند تا اعضاي گروه از هم جدا نشوند.

اوحدي همچنين به زائران اربعين توصيه كرد زائران با حداقل امكانات لازم و ضروري راهي اين سفر شوند، كفش راحت بپوشند و وسايل اوليه و شخصي خود را به همراه داشته باشند. همچنين با توجه به تأكيد ستاد مركزي اربعين كه اين امكان بر اساس مصوبات ستاد مركزي در سامانه سماح لحاظ شده، زائران نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن بيمه اقدام كنند تا با آرامش خيال در اين همايش عظيم معنوي شركت كنند.


خبر تصادفي:
نسل جديد گوشي هاي آيفون به نام آيفون 7 وارد بازار شده است.قيمت بالاي اين دستگاه اولين چيزي است مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.اينكه امكانات اين گوشي همراه واقعا آنقدر زياد است كه بخواهيم چنين هزينه برايش پرداخت كنيم جاي بحث و گفتگو زيادي دارد.البته هنوز به صورت كامل وارد بازار نشده و اطلاعات دقيق تر را زمان ورود به بازار ميتوان گرفت.اما چيزي كه مشخص است اين است كه آيفون با اين قيمت بالا مسلما خريداران خيلي كمي خواهد داشت و اين شركت بايد فكري به حال اين مشكل بزرگ بكند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.