شرح خبر:
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، سهراب صلاحي رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور صبح امروز در همايش «برجام؛ پيامدها و نتايج» كه با ميزباني مركز همايش‌هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد، تصريح كرد: آمريكايي‌ها از ابتدا هويت خود را در تقابل با طرف ديگر تعريف كرده‌اند.

وي ادامه داد: بوش بعد از 11 سپتامبر وقتي كه از شروع جنگ جهاني ديگري نام برد آن را جنگ صليبي سوم معرفي كرد، آمريكايي‌ها سياست كلامشان را بعد از فروپاشي شوروي در دو بخش انرژي و انقلاب اسلامي و رويارويي با آنها مي‌دانستند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد عنوان كرد: آمريكايي‌ها در زمان حضور در عراق مي‌گفتند مي‌خواهيم صد سال از اينجا دنيا را اداره كنيم اما قدرتي به نام جمهوري اسلامي ايران در مقابل آنها ايستاد، بنابراين برگ تحريم‌ها را بر سر ميز مذاكره از دست نخواهد داد.

وي با بيان اينكه  اشتباه راهبردي دولت باعث شد برجام به خسارت محض تبديل شود، اضافه كرد: اروپايي‌ها قبل از برجام اين موضوع را مطرح كردند كه تحريم‌هاي ايران جواب نداده است اما رفتار دولت يازدهم بود كه غير مستقيم به آمريكايي‌ها گفت كارتان در تحريم درست است.

صلاحي با طرح اين پرسش كه كسي هست كه به مذاكرات برود و بگويد آمريكايي‌ها با يك بمب ما را از بين مي‌برند، بيان داشت: اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا آمريكايي‌ها ما را با يك بمب از بين نبرده‌اند، شرطي كردن كشور در برجام اهرمي بود كه در دست آمريكايي‌ها قرار گرفت، رئيس جمهور ما در آخرين لحظات مذاكرات مي‌گفت اين قرارداد حتما انجام مي‌شود در حالي كه مقامات آمريكايي از احتمال 50 درصدي آن صحبت مي‌كردند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور با انتقاد از رفتار دولت در مواجه به منتقدان تصريح كرد: هر انتقادي كه در كشور مطرح مي‌شود از سوي دولتمردان در جهنم باز مي‌شود و عنوان مي‌كنند برويد به جهنم؛ قرار بود كليد قفل مشكلات را باز كنند نه كليد جهنم كه بچه‌هاي انقلابي را مرتب به آنجا بفرستند.

صلاحي با بيان اينكه حداقل به 10 دليل آمريكايي ها قدرت جسارت به خاك ايران اسلامي را ندارند، گفت: كساني كه سبب تحميل پروژه «خسارت محض» بر كشور شدند توجيهات ديگري بتراشند.

وي با اشاره به تذكرات رهبري در بحث برجام اظهار داشت: هرچه امام مسلمين فرياد مي‌زدند به سرمايه‌هاي درون كشور نگاه كنيد آقايان در مقابل حرف ايشان چيز ديگري مي‌گفتند آمريكايي‌ها قدرت جسارت به خاك ايران را ندارند افرادي كه باعث اين خسارت محض شده‌اند بايد از مردم عذرخواهي كنند.

صلاحي ادامه داد: آمريكايي‌ها مي‌دانند پادگان رژيم صهيونيستي گروگان ما است و در منطقه پايگاه‌هاي زيادي دارند و ناوهايشان روي آب است، دولت‌هاي وابسته به آمريكا در كاخ‌هاي شيشه‌اي نشسته‌اند و مي‌دانند هر خطايي انجام دهند در آن خواهند سوخت.

وي اظهار داشت: آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها مي‌دانند اگر كوچكترين خطايي كنند به علت حضور منابع نفت در اين منطقه غرب خاموش خواهد شد. مگر ايران قذافي و افغانستان است كه با آن وارد جنگ شوند؛ جنگ با ايران يعني جنگ جهاني ديگر.

وي در مورد وضعيت سوريه گفت: تنها در تاريخ يك بار ‌آمريكا شمارش جنگ را اعلام كرده و از آن عقب نشيني كرده است و آن هم مربوط به اولتيماتوم آمريكا به سوريه بود، آقاي كري گفت آمريكا قادر به جنگ ديگري نيست. قدرت كوبنده جمهوري اسلامي از موانع ديگر عدم حمله نظامي آمريكا به ايران است. هرگونه تهاجمي به ايران اسلامي ملت ايران را به يك آتشفشان تبديل خواهد كرد ميليون‌ها آدم در جهان و منطقه منتظر اشاره امام‌المسلمين هستند.

صلاحي قدرت بي نظير رهبر انقلاب را از ديگر عوامل عدم حمله نظامي به ايران دانست و در اين باره خاطرنشان كرد: عزيزان دولت در برجام زحمت كشيدند اگر به نتيجه نرسيدند چرا به عظمت ايران خدشه وارد مي‌كنند بلكه بايد توبه و استغفار كنند چرا مردم ايران را به سيب و گلابي وعده مي‌دهند شايد منتظر هستند درخت آن را از انگليس بياورند. نتيجه برجام ما را راسخ‌تر كرد كه حرف امام را دنبال كنيم كه جمهوري اسلامي ايران بايد تبديل به يك قدرت بين المللي شود.

وي در خاتمه بيان داشت: نفوذ اسطوره‌‌اي به نام جمهوري اسلامي يك شاخه‌اش در نيجريه است فردي به نام شيخ زكزاكي پس از آشنايي با امام راحل(ره) امروز توانسته 12 ميليون شيعه را در نيجريه تربيت كند، ايران تبديل به يك قدرت بين المللي شده است.


خبر تصادفي:
پيشرفت تكنولوژي در ايران بسيار زياد شده است.ايران همگام با بازارهاي جهاني در رابطه با تكنولوژي پيش رفته و مردم ايران از تمامي امكانات جديد دنيا استفاده ميكنند.امروزه اينترنت در ايران به صورت قابل ملاحظه اي بهتر شده و كاربران ايراني نسبت به قبل اينترنت پرسرعت تري در اختيار دارند.قيمت اينترنت نيز بسيار كاهش يافته و اين باعث شده تمامي قشر هاي جامعه بتوانند از اينترنت مناسب استفاده كنند و به دنياي مجازي وصل باشند.شركت هاي زيادي نيز براي ارائه خدمات اينترنت در ايران وجود دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.