شرح خبر:
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري فارس،‌ حجت‌الاسلام مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در نشست خبري كه عصر امروز برگزار شده بااشاره به آخرين تصميمات اين تشكل سياسي‌ - مذهبي اظهار داشت: در نشست اخير شوراي مركزي دوتصميم گرفته شد كه براين اساس دين‌پرور به عنوان رئيس شاخه جامعه روحانيت در منطقه يك منصوب شد و حجت‌الاسلام سعيد مهدوي كني نيز به عضويت شوراي مركزي جامعه روحانيت درآمد.

مصباحي مقدم با اشاره به قرائت گزارش پرونده مربوط به سعيد طوسي در اين جلسه ادامه داد: ما صرفاً گزارش مربوط به پرونده سعيد طوسي را قرائت كرديم و چون خبرها دراين باره غيررسمي است ما در اين مورد موضعي نمي‌گيريم.

وي همچنين گفت: ما همچنين درباره اخبار مربوط به پيشروي نيروهاي عراق و محاصره موصل و كارشكني آمريكا و همچنين بحث انتخابات رياست جمهوري لبنان و حمايت حزب‌الله از ميشل عون صحبت كرديم.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه آقاي سالك گزارشي از وضعيت انتخاب وزراي جديد ارائه داده است، درباره بركناري آقاي فاني گفت: بايد به آقاي فاني اجازه داده مي‌شد در جلسه استيضاح از خودش دفاع مي‌كرد اما ظاهراً استعفاي ايشان با موافقت خودشان همراه نبوده چراكه در بخش آموزش و پرورش پيش بيني نمي‌شد نيازمند تغيير و تحول باشيم.

وي همچنين افزود: من نماينده نيستم اما يكي از وزرايي كه در دوره قبل به دلايل مسائل فتنه راي نياورده بود در اين مجلس هم با مشكلي جدي مواجه است و احتمال رأي آوري وي ضعيف است.

مصباحي مقدم با اشاره به نقش آيت‌الله مهدوي كني در جريان اصولگرايي خاطرنشان كرد: سران همه جريان‌هاي سياسي با آيت‌الله كني ارتباط داشتند و مشورت مي‌كردند و مورد احترام و قبول همه مردم بودند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به سوابق سعيد مهدوي كني وي را صاحب درك و تحليل سياسي برشمرد و درباره افزايش شوراي مركزي جامعه روحانيت گفت: مايل هستيم به تعداد افراد اضافه شود اما هنوز به افراد جديدي نرسيده‌ايم و افراد مطرح هم نداريم.

مصباحي مقدم با بيان اينكه گزارش كميته سياسي تهيه و ارائه شده است تصريح كرد: هنوز درباره نشست مشترك با احزاب اصولگرا تصميم نهايي را نگرفته‌ايم ولي اين نشست به زودي و در ايام باقيمانده محرم و صفر انجام خواهد شد.

وي با تأكيد بر اينكه ما در انتخابات آينده از همه ظرفيت اصولگرايي از جمله آيت‌الله مصباح يزدي استفاده مي‌كنيم، تأكيد كرد: البته ما قرار ملاقات و گفت‌وگو نگذاشته‌ايم اما ما خود را از شخصيت‌هايي مثل ايشان بي‌نياز نمي‌دانيم.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به اين سوال خبرنگار فارس درباره نشست مشترك با آيت‌الله يزدي و جامعيت مدرسين اظهار داشت: موضوع همكاري با جامعه مدرسين در دستوركار ماست و بسيار علاقه‌منديم مثل انتخابات قبل از همكاري جامعه مدرسين برخوردار باشيم اما هنوز قرار ملاقات تعيين نشده است.

وي همچنين درباره نشست سه جانبه آيات، موحدي، يزدي و مصباح نيز گفت: درباره نشست سه جانبه هنوز صحبتي نشده است.

مصباحي مقدم با بيان اينكه در جلسات اخير شوراي مركزي درباره شرايط وزارتخانه‌هاي بدون وزير بحث شده است يادآور شد: اولويت ما تغييرات در اعضاي اقتصادي كابينه است، و بنابراين تصور ما اين است كه در ماه‌هاي آينده اصلاح آقاي روحاني بايد در بخش‌هاي اقتصادي باشد.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز همچنين با اشاره به موضوع برجام، تأكيد كرد: ما همان زمان هم توضيح داديم نمي‌توانيم از برجام انتظار زيادي داشته باشيم و مشكلات كشور با اين مسئله برطرف نمي‌شود. درحالي كه انتظاري پديد آمده بود كه فكر مي‌كردند همه مشكلات اقتصادي ما با برجام حل مي‌شود.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در عين حال گفت: ما تخريب دولت را مشروع و مجاز نمي‌دانيم هرچند كه انتقاداتي وجود دارد و انتقاد كردن از دولت هم مجاز است و صاحب‌نظران بايد بتوانند انتقادات خود را مطرح كنند.

وي درباره علت افزايش اعضاي جامعه روحانيت كه برخي آن را براي اعتدال اين تشكل مي‌دانند توضيح داد: جامعه روحانيت از آغاز كار خود يك جريان معتدل سياسي بوده كه افراط و تفريط را برنتابيده و آيت‌الله مهدوي كني هم شخصيتي بود كه اين اعتدال را در دوران دبيركلي خود مدنظر داشت، لذا ما سابقه افراطي‌گري نداشته‌ايم.

مصباحي مقدم در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران اصلاح طلب درباره نپذيرفتن دعوت هاشمي رفسنجاني براي برگزاري جلسه جامعه روحانيت در دفتر وي گفت: ما چنين اظهارنظري نداشته‌ايم و هيچ‌گاه چنين نبوده كه ما بخواهيم دعوت آقاي هاشمي را قبول يا رد كنيم.

وي گفت: از بنده سوال شده بود كه آقايان شركت خواهد كرد يا خير كه ما گفتيم آنها عضو جامعه روحانيت هستند و هر زمان كه مايل باشند مي‌توانند در جلسات شركت كنند و ما با استقبال مواجه خواهيم شد.

انتهاي پيام/


خبر تصادفي:
قطعا سياست خارجي ايران در مباحثي از جمله هسته اي بسيار حساس است و دقت دارد تا تحريم هاي شديد اقتصادي را از روي كشور بردارد.تحريم هايي كه ظالمانه بر عليه ايران اعمال شده و باعث شده ايران در از نظر اقتصادي با مشكلات زيادي مواجه شود كه هر كدام از اين مشكلات ضربه هاي زيادي به روند پيشرفت ايران زده است.دولت روحاني و جناب دكتر ضريف،وزير امور خارجه ايران توافقاتي مفيد براي برداشتن تحريم هاي اقتصادي انجام داده ايند كه اين توافقات در راستاي برداشتن تحريم ها و به دست آوردن قدرت اقتصادي قبلي ايران است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.