شرح خبر:


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد واعظي ظهر امروز در نشست فعالان فرهنگي استان كردستان كه در سالن كوثر تبليغات اسلامي كردستان برگزار شد، اظهار كرد: قرآن كريم، ارادت به اهل بيت و خاندان پيامبر اكرم(ص) حلقه وصل مسلمانان به همديگر است و شيعه و سني در كنار يكديگر با توجه به مشتركاتي كه دارند مي‌توانند وحدت و انسجام را تقويت كنند.

وي با اشاره به اينكه بايد كاري كرد كه نسل جوان به دين اسلام و ارادت به اهل بيت عليهم‌السلام همچنان پايبند باشند، افزود: داشتن ايمان جوانان به اهل بيت عليهم‌السلام ساختن نسلي پاكيزه و آينده‌اي روشن را براي جامعه اسلامي رقم مي‌زند.

واعظي خاطرنشان كرد: گذشتگان ما همواره در تلاش بودند تا اين ارادت‌ها و مديحه‎‌هايي كه در وصف اهل بيت قرائت مي‌شوند به صورت امانت دست به دست به امروز منتقل شود و ما هم بايد آنرا به آيندگان منتقل كنيم.

رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به اينكه نبايد به دنبال منازعات فرقه‌اي باشيم، يادآور شد: هدف ما در فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني تقويت ايمان، باور ديني و تقويت اخلاق باشد تا شاهد تربيت جواناني مومن در كشور باشيم و اسلام و مسلماني را در اين راه سربلند ببينيم.

واعظي همچنين ضمن تقدير از فعاليت فعالان فرهنگي و قرآني كردستان بيان كرد: در راستاي تقويت اين عزيزان و فعاليت بهتر آنها مي‌توان اساتيد مجرب از قم براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي در استان اعزام و از توان اين اساتيد در راستاي توانمندسازي نيروهاي فرهنگي و قرآني استان بهره برد.

مديركل تبليغات اسلامي كردستان نيز در اين نشست يادآور شد: تبليغات اسلامي كردستان با داشتن ظرفيت‌هاي ويژه‌اي از جمله هيئات مذهبي، كانون مداحان، خانه‌هاي قرآن شهري و روستايي و موسسات قرآني مي‌تواند در راستاي ارتقاي فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني استان موثر باشد.

مختار كرمي بيان كرد: تبليغات اسلامي با اين ظرفيت‌هاي گسترده مي‌تواند همچنين در حوزه خانواده و زنان با محوريت قرآن كريم در راستاي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و معضلات جامعه كمك كند.

وي بيان كرد: براي دستيابي به اهداف نيازمند برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي توانمندسازي نيروها و سرمايه‌ها و ظرفيت‌هاي در اختيار هستيم كه اميد است دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم استان را در اين راستا ياري كند.

كرمي اضافه كرد: مردم استان كردستان حق بزرگي بر گردن نظام اسلامي دارند و لازم است كه براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي اين استان و ارتقاي سطح فرهنگي و ديني از تمامي ظرفيت‌ها بهره برد.

در ادامه اين نشست اعضا مطالبات خود را در خصوص برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و حمايت مالي و معنوي از فعالان فرهنگي و قرآني استان اعلام كردند.


خبر تصادفي:
ايراهيم حاتمي كيا با حضور در جشن منتقدان مطبوعات به عملكرد روزنامه يا لثارات الحسين و توهين به جامعه سينماي ايران اعتراض كرد. وي گفت: كساني كه در اينجا حضور دارند همه صاحب قلم هستند و وقتي ديدم كه اين اتفاق افاده و حرمت قلم اينقدر ضايع شده است نتوانستم ساكت بمانم.اين هنرمند محبوب و دوست داشتني كشورمان كه كارگردان بسياري از فيلمهاي محبوب ايران مي باشد با اين واكنش حمايت خود را از جامعه هنري كشورمان نشان داد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.