شرح خبر:

بهروز حيدرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: ورزش نه تنها در بحث كليات جسم بلكه در بيماري‌هاي قلبي عروقي موثر است، خيلي از كساني كه دچار بيماري قلبي عروقي بودند با ورزش توانسته‌اند اين بيماري را برطرف و بر آن غلبه كنند.

مدير كل ورزش و جوانان استان ايلام گفت: ورزش عاملي جهت جلوگيري در بيماري‌هاي قلبي عروقي است و تقويت عضلات قلب و بالا بردن توان دفاعي بدن مي‌توان مقاومت قلب و فشار خون را كنترل كرده و همين تقويت عضلات قلب باعث مي‌شود كه فرد از يك قلب سالمي برخوردار باشد.

وي ادامه داد: در روابط بين خانواده ورزش نيز تاثير به سزايي دارد، ورزش نشاط و شادابي در جامعه و افراد مختلف جامعه را به وجود مي‌آورد و اين روابط را در بين خانواده دو چندان مي‌كند.

حيدرزاده با اشاره به نقش ورزش در اصلاح الگوي مصرف و كاهش هزينه‌هاي درمان گفت: ورزش نه تنها فقط در درون يك خانواده در بحث كاهش هزينه‌ها اثرگذار بوده بلكه در سطح كلان جامعه هم در اصل يك نوع سرمايه گذاري محسوب مي‌شود زيرا وقتي كه ما به ورزش اهميت دهيم سلامت جامعه تضمين مي‌شود و از يك طرف هزينه‌هاي درماني كاهش پيدا كرده و اين يك نوع سرمايه‌گذاري در جامعه تلقي مي‌شود، از طرفي ديگر بحث سلامت روحي رواني افراد جامعه در راستاي توسعه كشور نيز تاثيرگذار است.

وي ادامه داد: ورزش و توسعه فرهنگ ورزشي در حوزه اقتصادي، فرهنگي و حتي سياسي موثر بوده و در خيلي از مسائل ورزش نقش آفريني مي‌كند، در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، پيشگيري از مواد مخدر و حتي درمان آن تاثيرگذار است و تمام اين موارد مي‌تواند كاهش هزينه براي دولت و يك خانواده به دنبال داشته باشد.

اين مسؤول اضافه كرد: استان ايلام با وجود محدوديت فضاي ورزشي اما مردم به سمت ورزش در تكاپو هستند، ايلام تنها استاني است كه تنها استاديوم شهرمان حتي به صورت رايگان در اختيار عموم مردم گذاشته مي‌شود تا مردم استفاده كنند.

حيدرزاده تصريح كرد: يك سري سياست‌هاي دولت و وزارت ورزش در راستاي توسعه ورزش همگاني در شهرها و روستاها بوده و اين مهم در دستور كار قرار دارد كه اين ورزش به سمت و سوي خانواده‌ها و حتي روستاها بيشتر سوق داده شود، در بحث توسعه بازي‌هاي بومي محلي نيز تلاش‌هايي شده كه مي‌تواند در توسعه ورزش همگاني تاثيرگذار باشد و يك ورزش بسيار ارزان براي خانواده‌ها فراهم كرده كه هيچ هزينه‌اي در بحث ورزش همگاني در بر ندارد و با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته با تمام توان خود براي خدمت به مردم آماده كرده‌ايم.

مدير كل ورزش و جوانان استان ايلام گفت: در تلاش هستيم تا مردم بتوانند از فضاهاي كه مرتبط به اين دستگاه اجرايي است استفاده كرده و در بعضي موارد خانواده‌هايي كه  توان مالي استفاده از فضاهاي خصوصي يا باشگاه‌هاي خصوصي ندارند با سازوكاري آنان را معرفي كرده تا از اين فضاها به صورت نيم بهاء و يا حتي رايگان استفاده كنند.

حيدرزاده افزود: توصيه من به خانواده‌ها اين است كه ورزش را جدي گرفته و به عنوان يك سبد كالاي ضروري در زندگي خود تلاش كنند زيرا علاوه بر آن سلامتي كه در بين خانواده حاكم مي‌كند در جامعه تاثير بيشتري در درآمدها و ... داشته و مي‌تواند در كاهش هزينه‌هاي درماني يا ناهنجاري‌هاي اجتماعي موثر عمل كند.


خبر تصادفي:
پس خبر تلخ مرگ دوچرخه سوار ايران در رقابتهاي پارالمپيك ريو ر سال 2016 اين بار متاسفانه يكي از كمك داورهاي كشورمان در سانحه رانندگي جان خود را از دست داد. آقاي علي سبكتكتين كمك داور خوب كشورمان در راه برگشت به خانه پس از قضاوت بازي دو تيم دست اولي كشورمان در شهر شوشتر متاسفانه دچار سانحه رانندگي شد و جان خود را در اين رقابتها از دست داد. فدراسيون فوتبال و همچنين كميته داوران اين حادثه تلخ را به جامعه فوتبال و داوري و همچنين جامعه ورزش اصفهان و نيز خانواده ايشان تسليت عرض نمود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.